Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:27:43+01:00
Po pierwsze: nierówności nie można obliczyć, można ją za to rozwiązać

Po drugie:
3|2x-7|+2≤17 | -2
3|2x-7| <= 15 | /3
|2x-7| <= 5

-5 <= 2x-7 <= 5 | + 7
2 <= 2x <= 12 | /2

1 <= x <= 6

2009-12-16T19:28:47+01:00
3(2x -7) + 2 ≤ 17
6x - 21 + 2 ≤ 17
6x - 19 ≤ 17
6x ≤ 17+ 19
6x ≤ 36 / :6
x ≤ 6
2009-12-16T19:55:59+01:00
3|2x-7|+2≤17

3* |2|* |x-7/2|+2≤17

3*2* |x-7/2|≤15

6* |x-7/2|≤15 /:6

|x- 7/2|≤15/6

x≥7/2 |||| x< 7/2
x- 7/2 ≤ 15/6 |||| -x+ 7/2 ≤ 15/6

x≥7/2 |||| x<7/2
x≤ 72/12 |||| x≥ 12/12

x≥ 7/2 |||| x< 7/2
x≤ 6 |||| x≥1

x∈ <3,5 ; 6> x∈ <1; 3,5)