Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:56:44+01:00
A - bok ABCD
b - bok KLMN

a*a = 3*b*b
a = b√3

ABCD - D = 4a
KLMN - D = 4b

a = b√3
4a = b 4√3
ABCD - D = KLMN - D * √3

Obwód ABCD jest √3 większy niż obwód KLMN.

27 3 27
2009-12-16T20:00:51+01:00
Tak proste zadanie. Już tłumacze otóż
Gdyby zadanie brzmiało tak
Pole kwadratu ABCD jest trzy razy większe od pola kwadratu KLMN. Ile razy obwód kwadratu KLMN jest większy od obwodu kwadratu ABCD?
To wtedy obwód jest 3 razy większy, ale: Pytanie jest
Ile razy obwód kwadratu ABCD jest większy od obwodu kwadratu KLMN?
Czyli obwód kwadratu ABCD jest √3 razy większy niż obwód kwadratu KLMN.
Chyba dobrze:)
16 3 16