Wyjaśnij znaczenia podanych związków frazeologicznych. I wskazać ich pochodzenia.
chodzić od Annasza do Kajfasza
wdowi grosz
zakazany owoc
ziemia obiecana
obrócić się w słup soli

Wyraź w inny sposób znaczenie podanych związków frazeol.
dusza towarzystwa
słaba płeć
pępek świata
gwóźdź programu
urwanie głowy

3

Odpowiedzi

2009-12-16T19:55:27+01:00
Chodzić od Annasza do Kajfasza-chodzić do wielu miejsc i nic nie załatwić
wdowi grosz-niewielka suma, ofiara dana ze szczerego serca

zakazany owoc-rzecz niedozwolona i przez to pociągająca
ziemia obiecana-przyobiecana nagroda, szczęście
obrócić się w słup soli-spocząć w bezruchu
dusza towarzystwa- któś kto jest w centrum uwagi
słaba płeć -najważniejsza osoba, rzecz.
pępek świata-najważniejsza osoba, rzecz.
gwóźdź programu-punkt kulminacyjny, szczytowy
urwanie głowy-mieć kłopoty, zmartwienie z czyjegoś powodu, z czymś
3 3 3
2009-12-16T19:58:23+01:00
Chodzić od Annasza do Kajfasza -Być odsyłanym z miejsca na miejsce. ( mit. grecka)

wdowi grosz - ofiara lub dar okupiona wieloma wyrzeczeniami, ostatnie pieniądze przeznaczone na szlachetny cel( biblia)

zakazany owoc - coś zakazanego lecz przez to pociągającego. ( biblia)

ziemia obiecana - przyobiecana nagroda, szczęście( biblia)

obrócić się w słup soli - spocząć w bezruchu ( biblia)



dusza towarzystwa - wodzirej
słaba płeć - kobieta
pępek świata - egoista
gwóźdź programu - bohater, solenizant.
urwanie głowy - posiadanie zbyt wielu spraw na głowie
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:02:13+01:00
Chodzić od Annasza do Kajfasza - nie można załatwić żadnej sprawy, poprzez odsyłanie do innych osób
wdowi grosz - ostatnie co mamy (Biblia)
zakazany owoc - coś niedostępnego, zakazanego( Biblia)
ziemia obiecana - raj , wszystko co jest to dobre (Biblia
obrócić się w słup soli - zdziwić się

dusza towarzystwa - osoba otwarta
słaba płeć - ktoś gorszy
pępek świata - najważniejszy na świecie
gwóźdź programu - główna " atrakcja", osoba, bez której nic nie da się załatwić
urwanie głowy - zakłopotanie
3 3 3