Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:45:27+01:00
Połączenia szeregowe oporników są bardzo niepraktyczne, gdyż przy awarii jednego opornika w obwodzie przestaje płynąć prąd elektryczny. Przykładem mogą być lampki choinkowe. W przypadku, gdy drucik w jednej żaróweczce się przepali, wszystkie żaróweczki przestają świecić. Inną wadą połączenia szeregowego jest sumowanie się napięć, co może prowadzić do przeciążenia obwodu. Przykładem może tu być całe gospodarstwo domowe. Gdyby wszystkie odbiorniki zostaną podłączone do obwodu w tym samym czasie, może nastąpić jego przeciążenie, czego następstwem jest przerwanie obwodu.
1 5 1
2009-12-16T19:45:29+01:00
Wada : Kiedy padnie jedna część całość przestaje działać
zaleta ; łatwiej naprawić
przykład lampki choinkowe
2 3 2