Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:50:21+01:00
Są to zwierzęta wielokomórkowe nie posiadające kręgosłupa oraz czaszki. Są to najniższe zwierzęta w poziomie ewolucyjnym. Do bezkręgowców możemy zaliczyć np: ślimaki, rozgwiazdy,kleszcze oraz ośmoirnice. Są to bardzo odmienne zwierzęta, jednak są spokrewnione z innymi zwierzętami.
5 3 5
2009-12-16T23:21:07+01:00
Bezkręgowce są to zwierzęta wielokomórkowe, nie mające szkieletu wewnętrznego w postaci kręgosłupa i czaszki. Mianem tym określa się między innymi: mięczaki, skorupiaki, owady. Ciało bezkręgowców okrywa jednowarstwowy nabłonek. Jest to cienka, a przez to niewystarczająca osłona dla narządów. Dlatego też, bezkręgowce często produkują wydzieliny, z których powstają twarde okrywy ciała takie jak muszle małży. Ich komórki nerwowe tworzą skupienia w postaci połączonych ze sobą zwojów lub pni. Większość bezkręgowców posiada układ krwionośny otwarty.
5 4 5