Odpowiedzi

2009-09-11T17:09:35+02:00

Nadmierny fiskalizm.
Przegrana sprawy Zw. Pruskiego na sądzie cesarskim 5 XII 1453.
Autorytaryzm rządów Krzyżaków, rozprzężenie wewnętrzne Zakonu.
Kryzys państwa krzyżackiego.
Wyzyskiwana ludność była skora do buntu przeciwko Krzyżakom.
Powstanie w 1397 Związku Jaszczurzego.
Powstanie w 1440 Związku Pruskiego.
Zwrócenie się 6 lutego 1454 roku do panującego wówczas w Polsce Kazimierza Jagiellończyka z prośbą o włączenie Prus do Korony.

14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T17:16:58+02:00
Przyczyny to: zła polityka finansowa zakonu krzyżackiego co doprowadziło do buntu pruskiego który osłabił zakon. buntownicy poprosili by polska przejęła te tereny jednak zakon nie chciał się poddać i przez 13 lat walczył z nami aż do pokoju toruńskiego.
punktami:
-zła polityka krzyżaków na Prusach
-wielki bunt pruski
-prośba buntowników do polski o przejęcie terenów
-niezgoda krzyżaków na oddanie terenów Polsce


myślę ze o to chodziło;))
21 4 21
2009-09-11T17:31:52+02:00
Chciałabym ci jak najlepiej pomóc
przyczyny:
-bunt wyzyskiwanej ludności
-utworzenie Związku Pruskiego
-wybuch powstania 6 lutego 1454
-akt inkorporacji 6 marca 1454
Pozdrawiam i myśle że pomogłam:):)
11 3 11