Łyżwiarz poruszający się z prędkością 18 km/h zaczął hamować i zatrzymał się po przebyciu drogi 75m. Oblicz:
A) czas do całkowitego zatrzymania się łyżwiarza,
B) czas, w jakim osiągnął prędkość 9 km/h,
C) wartość opóźnienia, z jakim poruszał się łyżwiarz.

Chciałabym żebyście rozwiązali to zadanie według tych danych:

Dane:
v= 18 km/h
s= 75 m
v1= 9 km/h
Szukane:
t=?
t1=?
a=?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T17:21:07+02:00
Dane:
v= 18 km/h = 5 m/s
s= 75 m
v1= 9 km/h = 2,5 m/s
Szukane:
t=?
t1=?
a=?

a)
Korzystamy ze wzoru na drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym
i przekształcamy do t=

s = 1/2 * v * t / * 2/v
2s/v = t

t = 2 * 75 / 5 = 30s

b)
v1 = 2,5 m/s

a = v / t

s = 1/2 a t^2
a = 2s / t^2

a = 2 * 75 / 30^2 = 1/6 m/s^2

t = v / a

t = 2,5 / 1/6 = 15 s

C)

a = 1/6 m/s^2

s = 1/2 *
8 4 8
2009-09-11T19:30:54+02:00
S = 1/2 * v * t / * 2/v
t = 2 * 75 / 5 = 30s

v1 = 2,5 m/s czyli a = v / t
a = 2 * 75 / 30^2 = 1/6 m/s^2

t = v / a
t = 2,5 / 1/6 = 15 s

s = 1/2 a t^2
s = 1/2 *
3 2 3