Odpowiedzi

2009-12-16T19:50:11+01:00
Ob = 2a + 2b = 40cm
a = 3b
2*3b + 2b = 40cm
8b = 40cm
b = 5cm
a = 3b = 3*5cm = 15cm

Odp. Boki mają długość 5 i 15cm.
2009-12-16T19:50:25+01:00
Oblicz długość boków deltoidu, jeżeli jego obwód jest równy 40cm, zaś jeden z boków jest trzy razy dłuższy od drugiego.
Dziedzina: a>0
a-długość jednego boku
3a-długość drugiego boku

L=40
L=2*a+2*b
L=2*a+2*3a
L=2a+6a
40=8a
a=5

Długości boków to 5 i 15.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:52:24+01:00
Obw= 2a + 2b
obw= 40cm
a - jeden bok
b - drugi bok = 3a

3a + 3a + a + a = 40
8a = 40
a = 5

b = 3a = 15

Proszę :)
1 5 1