W 28 osobowej klasie na spektakl teatralny zebrano po 13,50zł. od wszystkich uczniów. Ponieważ 4 osoby zachorowały i nie mogły iść do teatru, koszty rozłożono po równo na pozostałych uczniów, którzy obejrzeli przedstawienie. Po ile złotych musiał dopłacić każdy uczeń, który obejrzał przedstawienie.

2

Odpowiedzi

2009-09-11T17:20:38+02:00
28-4=24 -ilość osób które poszły na spektakl
13,5*4=54
54/24=2,25

Uczniowie, którzy obejrzeli przedstawienie musieli dopłacić po 2,25zł
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T17:26:13+02:00
28 * 13,50 = 378zl - koszt calego przedstawienia
28 - 4 = 24 - ilosc osob ktore poszly do teatru

378/24 = 15,75zl - koszt biletu dla kazdego z uczniow ktorzy obejzeli spektakl

15,75- 13,50 = 2,25zl

Odp: kazdy uczen ktory obejzal spektakl musial doplacic po 2,25zl
52 4 52