Odpowiedzi

2009-12-16T19:59:43+01:00
Glony : jednokomórkowe (ruchliwe i nieruchliwe), kolonijne i wielokomórkowe.
Glony żyją w środowisku wodnym: w wodach słonych i słodkich, na lodzie i na śniegu.Czyli w czystym
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:01:37+01:00
Glony wchodzą w skład planktonu w morzach, ocenach i zbiornikach śródlądowych. Żyją na powierzchni osadów zbiorników wodnych stanowią Glony żyją także poza zbiornikami wodnymi ale w miejscach wilgotnych: w glebie i na jej powierzchni, na kamieniach, pniach drzew, ścianach, a także na śniegu i lodzie (glony naśnieżne).

Żyją we wszystkich wodach.

W wodach brudnych najlepiej rozwija się sinica i (np. przez ściaki komunalne) powoduje zakwit.

2 2 2