Punkty A,B,C należą do prostej k. Narysuj jak mogą być położone te punkty względem siebie jeżeli:
a) ICAI=15, ICAI - IBCI=IBAI oraz IBCI=2IBAI
b) IBCI + ICAI >IBAI oraz IBCI=5, ICAI=3
Oblicz długość odcinka AB.

Proszę o jak najszybsze rozwiązanie:):)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-11T18:14:08+02:00
A) narysuj prostą k i zaznacz najpierw odcinek AB=5 a potem na prawo od B zaznacz punkt C tak żeby BC=10
b)narysuj prostą i zaznacz najpierw punkt C, na prawo od niego zaznacz punkt A, tak żeby CA=3.Na prawo od A zaznacz punkt B tak żeby AB=2
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T19:12:24+02:00
A)
|CA| - |BC| = |BA|
|BC| = 2|BA|
|BC| - to x
|BA| - to 2x

|AC| = 15
x+2x=15
3x=15
x=5

|BA| = 2x
|BA| = 2*5
|BA| = 10

b)
5 - 3 = 2 - odległość punktów |AB|

3 4 3