Prędkość światła wynosi około 300000km/s.Jaka jest odległość między Ziemią a Słońcem jeżeli światło potrzebuje około 8 minut na jej przebycie? Wynik zapisz w postaci iloczynu liczby przez potęgę liczby 10.
proszę o szczegółowe rozwiązani.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-11T18:28:02+02:00
V=300000km/s
s=?
t=8min=480s
V=s/t
s=Vt
s=300000km/s×480s=144000000km=1,44×10⁸km
2009-09-11T19:49:35+02:00
C = 300000 km / sek = 3*10^5
t = 8 minut * 60 sek = 480 skund
l = 3*10^5 km/s * 480 s = 144*10^6 km = 1,44 * 10^8 km
uwaga
144 mln nie jest odległością Słońce - ZIemia światło pokonuje ten dystans średnio prez 8 minut i 20 sek. Tak naprawde odległosc Ziemi do Słonca zmienia 147 mln km do 150 mln km.