Wyjaśnij, jakie znaczenie dla historii człowieka miało opanowanie umiejętności rozniecania ognia.


Z góry dzięki serdeczne! Mogłabym co prawda zrobić to zadanie sama, ale nic mi sie nie chce po tym tygodniu.To zadanie mam na poniedziałek.

3

Odpowiedzi

2009-09-11T18:10:59+02:00
Dzięki możliwości rozniecania ognia ludzie mogli się rozgrzewać zimą, mogli piec jedzenie żeby nie jeść surowego mięsa. Ogień odstraszał zwierzęta :)
43 3 43
  • Użytkownik Zadane
2009-09-11T18:40:35+02:00
PO pierwsze to odstraszanie zwierząt oraz drapieżników w nocy PO drugie sposób ogrzania się
33 2 33
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T18:42:50+02:00
Ludzie opanowując zdolność rozniecania ognia weszli, jeśli można tak powiedzieć na wyższy stopień rozwoju, gdyż dzięki pomocy ognia mogli oni zrobić dużo więcej rzeczy. Pierwszą właściwością ognia jaką ludzie pierwotni mogli zauważyć było to, że zwierzęta bały się podchodzić do dobrze oświetlonych miejsc, w których paliło się ognisko. Dzięki temu ludzie mogli spokojnie zasnąć w pobliżu ognia zostawiając dużo mniejszą wartę, jednak nawet po ataku zwierząt dużo łatwiej było je zauważyć aby się obronić. Za poza tym ogień chronił człowieka pierwotnego przed ostrym zimnem dzięki czemu zmniejszyła się liczba zamarznięć wśród ludzi pierwotnych. Ogień był wykorzystywany również do pieczenia mięsa czy też przygotowywaniu innych posiłków. Zdarzało się również, że człowiek pierwotny potrzebował oświetlić jakieś jaskinie, aby móc je spenetrować, no i oczywiście wtedy również przydało się jasne światło... Więc łatwo zauważyć, że ogień stał się kamieniem milowym na drodze ewolucji.
63 4 63