Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:09:34+01:00
X + Y = 1000
X = 1000 - Y

X + 20%X + (Y - 20%Y) = 1000 + 10%*1000
1,2X + 0,8Y = 1100
1,2*(1000 - Y) + 0,8Y = 1100
1200 - 1,2Y + 0,8Y = 1100
-0,4Y = -100 /:(-0,4)
Y = 250zł
2009-12-16T20:11:05+01:00
1000=y+x
1000*110%=120%*x+80%*y

1000=y+x
1100=1,2x+0,8y

y=1000-x
1100=1,2x+0,8*(1000-x)

y=1000-x
1100=1,2x+800-0,8x
300=0,4x
x=750

y=1000-x
y=1000-750
y=250

Powyższa pani ulokowała 250 zł w akcjach firmy Y