W hoteliku jest 70 miejsc noclegowych w pokojach dwuosobowych i trzyosobowych. Wszystkich pokoi jest 29. Ile jest w tym hotelu pokoi 2-os a ile 3-os


Ania i Bogdan wazą razem 70kg. Gdyby ania przytyła 4kg, a bogdan 3 schódł to oboje ważyliby tyle samo. Ile wazy ania a ile bogdam.

SAME UKŁADY RÓWNAŃ

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:09:49+01:00
A) x -liczba pokoi dwuos.
y - liczba pokoi trzyos.
{x+y=29 /*(-2)
{2x+3y=70

{-2x-2y=-58
{2x+3y=70
__________
y=12
{y=12
{x+y=29

{y=12
{x+12=29 /-12

{y=12
{x=17

b) x-waga Ani
y- waga Bogdana
{x+y=70
{x+4=y-3

{x+y=70
{x-y=-7
_______
2x=63 /:2
x=31,5
{x=31,5
{x+y=70

{x=31,5
{31,5+y=70 /-31,5

{x=31,5
{y=38,5


Na pewno dobrze, bo miałam to samo niedawno na lekcji ;)
2009-12-16T20:12:28+01:00
1.
70- liczba wszystkich miejsc
29- liczba wszystkich pokoi
x- liczba pokoi 2-os.
y- liczba pokoi 3-os.

x+y=29
2x+ 3y=70

2.
70 kg- waga Ani i Bogdana razem
x- waga Ani
y- waga Bogdana
x+y=70
x+4kg- waga Ani, gdyby przytyła 4 kg
y-3kg- waga Bogdana, gdyby schudł 3 kg

x+4=y-3
x+y=70
2009-12-16T20:22:21+01:00
1.
t - pokoje 3osobowe
d- pokoje 2osobowe

d+t=29
3t+2d=70

d=29-t

3t+58-2t=70

t=12
d=17

spr. 36+34=70

Odp 17 2osobowych, 12 3osobowych

2.
a - poczatkowa waga Ani
b - poczatkowa waga Bogdana

a+b=70
a+4=b-3

a=70-b
70-b+4=b-3
2b=77
b=38,5
a=31,5

Ania 31,5 Bogdan 38,5