Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:11:34+01:00
Gardło jest to element układu oddechowego i pokarmowego, pełni również rolę narządu mowy.

Krtań łączy gardło z tchawicą.Służy do wydawania dźwięków poprzez napinanie i rozluźnianie mięśni krtani.

Tchawica jest przedłużeniem krtani. Służy do transportu powietrza do płuc.

Oskrzela to przedłużenie tchawicy. Ich rola to ogrzewanie, oczyszczanie i nawilżanie transportowanego powietrza.

Płuca otoczone opłucną służą do wymiany gazowej.
20 3 20
2009-12-16T20:13:56+01:00
Rola jamy ustnej:
głównym zadaniem jamy ustnej jest odpowiednie przygotowanie pokarmu do dalszej obróbki przez układ trawienny. Za pomocą zębów pokarm ulega rozdrobnieniu, równocześnie jest mieszany ze śliną oraz poddawany działaniu zawartego w niej enzymu trawiennego, czyli amylazy ślinowej.
rola gardła:
tylko poprzez gardło przerzuty pokarm może dostać się do przełyku, a następnie do żołądka.Pełni rolę narządu mowy.Gardłem przedostaje się ogrzane, nawilżone i oczyszczone powietrze
rola Krtani:
służy do wydawania dźwięków.Mięśnie krtani, napinając się i rozluźniając, doprowadzają do zwężania i rozszerzania szpary głośni, która przyjmuje inne kształty przy oddychaniu i emisji głosu. Natomiast fałdy głosowe i więzadła odpowiadają o natężeniu i wysokości głosu.
rola Tchawicy:
Jej głównym zadaniem jest dostarczenie powietrza do płuc.
Tchawica podczas ruchów głowy i przyjmowaniu pokarmów porusza się ku górze.
Na dole, w klatce piersiowej, tchawica rozgałęzia się na oskrzela.
rola oskrzeli:
Wspólnie z resztą dróg oddechowych, oskrzela służą do doprowadzania powietrza do płuc, a także jego ogrzewania, nawilżania i oczyszczania.
rola pluc:
W płucach odbywa się wymiana gazowa.Mają strukturę gąbczastą, składają się z pęcherzyków.
351 1 351