Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:20:36+01:00
V1 - objętość kul przed przetopieniem
V2 - objętość kuli po przetopieniu
V1 = V2

V = 4/3 * πR³
V1 = 4/3 * π(3³ + 4³ + 5³) =4/3 * π(27 + 64 + 125) = 288π cm³
V2 = 288π cm³
V2 = 4/3 * πr³
πr³ = 3/4 * V2
r³ = (3/4 * V2)/π
r³ = (3/4 * 288π)/π = 3/4 * 288 = 216 cm³
r = ³√216 cm
r = 6cm
Odp. Przetopiona kula będzie miała promień o długości 6cm.
1 5 1
2009-12-16T20:23:07+01:00
V=4/3 π r³
r1=3cm
v1=4/3 * 3,14 * 3³= 12 * 3,14 ≈ 38 cm³
r2=4cm
v2=4/3 * 3,14* 4³≈ 268 cm³
r3=5cm
v2=4/3 * 3,14 * 5³≈ 523 cm³
v=37,68 cm³+267,95 cm³+523,33 cm³= 829 cm³

829 = 4/3 * 3,14 *r³
621,75 = 3,14 * r³
198 ≈r³
r=?