Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:14:56+01:00
2 m - 200cm
200: 26,5 = 7,55
L=2 Pi r
7,55=2 * 3,14 * r
r=1,20 cm
srednica = 2,40 cm

200:28=7,14
7,14=2 * 3,14 * r
r=1,14
srednica= 2,28cm
9 4 9
2009-12-16T20:18:30+01:00
S = 2 m = 200 cm
c1 =π d1, c2 = π d2
S = 26,5 c1 = 26,5 π d1 ---> d1 = S/(26,5 π) = 200/(26,5 π)
d1 ≈ 200cm / 83,21 = 2,4 cm
S = 28 c2 = 28 π d2 ----> d2 = S/(28 π) = 200 /(28 π)
d2 ≈ 200 cm / 87,92 = 2,27 cm
Odp.Moneta pięciozłotowa ma średnicę 2,4 cm , a moneta
jednozłotowa 2,27 cm.
6 3 6
2009-12-16T20:19:42+01:00
Obwód 5zł to 2m / 26,5 = 4/53
Obwód dany jest wzorem dπ, gdzie d jest średnicą

Zatem 4/ 53 = dπ czyli d = 4 / (53π) metra ≈ 0,024023388


Obwód 1zł to 2m / 28 = 1 / 14
Obwód dany jest wzorem dπ, gdzie d jest średnicą

Zatem 1 / 14 = dπ czyli d = 1 / (14π) metra ≈ 0,02273642

6 3 6