Wyznacz wartościowość pierwiastków w podanych
związkach chemicznych:

Na2S-
Cu2O-
AlCl3-
Cl2O7-
BaO-
Al2S3-
CO2-
KCl-
PH3-
SO3-
N2O5-
CuCl2-

PS nigdzie nie ma zer (0), proszę o odpowiedzi
nawet, na które się tylko zna... Potrzebne mi to
do poniedziałku. Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T19:02:43+02:00
Na2S- Na(I), S(II)
Cu2O- Cu(I), O(II)
AlCl3- Al(III), Cl(I)
Cl2O7- Cl(VII), O(II)
BaO- Ba(II), O(II)
Al2S3- Al(III), S(II)
CO2- C(IV), O(II)
KCl- K(I), Cl(I)
PH3- P(III), H(I)
SO3- S(VI), O(II)
N2O5- N(V), O(II)
CuCl2- Cu(II), Cl(I)
116 4 116
2009-09-11T19:06:33+02:00
1) Na(I), S(II)
2) Cu(I), O(II)
3) Al(III), Cl(I)
4) Cl(VII), O(II)
5) Ba(II), O(II)
6) Al(III), S(II)
7) C(IV), O(II)
8) K(I), Cl(I)
9) P(III), H(I)
10) S(VI), O(II)
11) N(V), O(II)
12) Cu(II), Cl(I)
54 4 54