Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T19:37:40+02:00
Jądrowa
zalety :
duza wydajność
niski koszt produkcji

wady:
wysokie koszty elektrowni
duże zużycie wody
duże ilości odpadów
możliwość wystąpienia radioaktywnych awarii


wodna:
zalety:
niski koszt produkcji
naturalne niewyczerpalne zródło energii
zatrudnia się mniej pracowników

wady:
niskie koszty budowy zapór wodnych
uzależnienie od warunków naturalnych
wiecej nie pamietam :(
2 4 2
2009-09-11T20:59:09+02:00
Cieplne elektrownie potrzebują węgla który po spaleniu daje nam CO2 (dwutlenek węgla) który źle wpływa na powłokę ozonową
a plusem jest to ze węgiel jest dosc tani
el. wodne nie mają jak dla mnie złych stron jest to czysta ekologia ;)
a co do el. jądrowych to są najbardziej wydajne jedna taka el. moze zastąpić kilka el. cieplnych
wadą jest to ze powstają tam niebezpieczne odpady radioaktywne