Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku "fortuna",w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz ile wynoszą odsetki do tej kwoty po roku,a ile pozostanie z nich panu Piotrowi,jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek wysokości 19% .Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania.?

2

Odpowiedzi

2009-12-16T20:27:29+01:00
...2000*6*1....12000
D=-_______= ______ = 120zł.- odsetki
.....100...........100


120-100%
x-19%

....120*19......2280
x= ______ = _____ = 22,8
......100........100

120-22,8=97,2 zł. -tyle mu zostanie po odliczeniu podatku

2000+97,2= 2097,2zł.- stan konta po roku

tylko pisz bez kropek ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:34:23+01:00
2000zł (kwota bazowa)

po roku:
2000/100 * 6 = 120 (odsetki)
120/100 * 19 = 22,8 (odsetki od tej kwoty z podatkiem)
120 - 22,8 = 97,2 (tyle na czysto będzie miał za rok)
2000+97,2 = 2 097,20 zł (stan konta po roku)