Odpowiedzi

2009-12-16T20:25:13+01:00
Naczynia krwionosne:
żyły: cienkie ściany, Naczynia żylne mają cienką ściany gładkie, ściany wiotkie, przez co ich przekrój jest owalny. Mają zastawki żeby krew sie nie cofała. niskie cisnienie krwi.
Tętnice: duże cisnienie krwi, brak zastawek, grube elastyczne scianki.
:)
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:27:06+01:00
Różnica w budowie naczyń krwionośnych

Ściany tętnic są gróbe i sprężyste. Żyły mają mniej elastyczne ściany i znajdują się w nich zastawki. Naczynia włosowate mają niezwykle cienkie ścianki. W tętnicach jest duże ciśnienie krwi a w żyłach małe.
8 4 8