Zapisz odpowiedni układ równań.
a) Gdy dodamy liczbę b, otrzymamy 13.Gdy do liczby a dodamy 20% liczbę b, otrzymamy 17.

b) Liczba x jest o 30% wieksza od liczby y. Liczba o 5 wieksza od y jest o 2 razy mniejsza od x.

c) Liczba o 20 2 razy wiekszą od x jest o 20% mniejsza od y .Liczba 2 razy większa od x jest o 5 większa od y

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:26:09+01:00
A) 20%a + b = 13
a + 20%b = 17
b) x - 30 % y = y
y + 5 = x - 2
c) x + 20%x = y - 20%y
x * 2 = y - 5
2009-12-16T20:32:27+01:00
A) 0.2a + b = 13
a + 0.2b = 17
b) x - 0.3y = y
y + 5 = x - 2
c) x + 0.2x = y - 20%y
x * 2 = y - 5
1 1 1