Mam ramke a w niej..

Bakterie-jednokomurkowce-grzyby-rośliny--zwierzęta
--------------------------
Czym sie żywią ?
--------------------------
Czy potrzebuja tlenu ?
--------------------------
Jak sie rozmnażają?
--------------------------
Czy są rozbudowane z komórek ?
--------------------------

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:27:10+01:00
1.Bakterie żywią się ...<sorki ale tego nie wiem ...Ale chyba ludzkom kwiom ;D
2.Bakterie potrzebują tlenu
3.Bakterie rozmnażają się poprzez np.nie trzymanie higieny...
4.Tak
1 5 1
2009-12-16T21:35:27+01:00
Rośliny same " robią " sobie pokarm tzn. do wytworzenia pokarmu potrzebują dwutlenku węgla, Światła słonecznego, Soli mineralnych, niektóre rośliny żywią się małymi owadami np. muchołówki.

Grzyby Pozostałościami można tak powiedzieć z rozkładających się szczątków martwych organizmów.

Wśród bakterii wyróżnia się bakterie samożywne i cudzożywne.

Samożywne - potrafią wytwarzać pokarm przy udziale energii świetlnej i chlorofilu ( fotosynteza) lub energii wiazań chemicznych ( chemosynteza)
odgrywają istotna role w procesach glebotwórczych, wzbogacają glebę w azot wiążą azot atmosferyczny. włączają w obieg niektóre pierwiastki.

Cudzożywne - zdolne są do syntezy wlasnych zwiazków organicznych ale jedynie z gotowych substancji organicznych
- saprobionty - rozkladaja i odzywiaja sie materia organiczna
-pasozyty - czerpia substancje organiczne z zywych organizmow
-symbionty - bakterie zyjace z okreslonymi organizmami w symbiozie


zwierzęta dzielą się na grupy

roślinożerne - żywią się roślinami
mięsożerne - żywią się mięsem innych zwierząt
wszystkożerne - jedzą wszystko bez różnicy czy to mięso czy roślina

Jednokomórkowce żywią się - a tego to nie wiem


Wyżej wymienione organizmy potrzebują tlenu do oddychania bez niego nie mogły by żyć.

Rozmnażają się poprzez Połączenie komórki żeńskiej i męskiej.

Bakterie - Rozmnażają się przez podział komórki :)

Tak organizmy zbudowane są z komórek. Komórki to organizm - organizm to komórki
2 4 2
2009-12-16T21:59:27+01:00
Rośliny-woda, potrzebują tlenu, poprzez nasiona , sa zbudowane z komórek
1 5 1