WIIIwieku p.n.e. Eratostenes z Cyreny jako pierwszy obliczył obwód Ziemi.Grecki uczony zauważył że w mieście Syene podczas letniego przesilenia promienie słoneczne oświetlały w południe dno głębokiej studni co świadczyło o zenitalnym położeniu Słońca.W tym samym czasie w położeniu około 800km na północ Aleksandrii odchylenie promieni słonecznych od zenitu wyniosło 1/50 części kąta pełnego czyli 7°12;Oblicz obwód Ziemi metodą Eratostenesa

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T19:54:47+02:00
Po podstwieniu obwód Ziemi wynosi 40 000 km . Juz rozwiązałem to zadanie chyba z dwa dni temu wejdź na mój profil tam będziesz miała pełne z tumaczeniem rozwązanie.
2009-09-11T21:54:56+02:00