Sześciokąt foremny ma bok 6cm. Oblicz pole koła opisanego na tym sześciokącie i pole koła wpisanego w ten sześciokąt. Ile razy pole koła opisanego na tym sześciokącie jest większe od pola koła wpisanego w ten sześciokąt.?


(dokładne obliczenia)

2

Odpowiedzi

2009-12-17T00:31:42+01:00
Nie rozwiaze Ci tego, ale daje linka jak rozwiazac tegotypu zadanie, przy okazji nauczysz sie sam je rozwiazywac, pozdrawiam

http://matematyka.pisz.pl/strona/882.html
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T00:44:33+01:00
A = 6 cm - bok szesciokata
R - promień koła opisanego na szesciokącie
r - promień koła wpisanego w sześciokąt

Pop. = ? - pole koła opisanego na szesciokacie
Pwp. =? - pole koła wpisanego w szesciokąt
Pop. : P wp = ?
1. Obliczam pole koła opisanego na sześciokącie
Wzór na R = a = 6 cm
Pop.= πR²
Pop. = π*(6cm)²
Pop. = π*36cm²
Pop. = 36π cm²
2. Obliczam pole koła wpisanego w sześciokąt
Wzór na r = ½a√3
r = ½*6cm*√3
r = 3√3 cm
Pwp. = πr²
Pwp. = π* (3√3 cm)²
P wp. = π*9*3cm²
P wp. = 27π cm²
3. Obliczam pole koła opisanego na tym sześciokącie jest większe od pola koła wpisanego w ten sześciokąt
Pop. : Pwp = 36π cm² : 27π cm² = 4/3 razy

Pole koła opisanego na sześciokacie jest 4/3 razy wieksze od pola koła wpisanego w ten szesciokat