Zad1
Oprocentowanie w banku wynosi12% w skali roku.Jaka kwote nalezy wplacic do banku aby po roku czasu od dokonania wplaty zyskac 120zł odsetek?
Zad2
W klasie jest25 osób.20%osób z nich gra w siatkówkę.Ile osób gra w siatkówke?


Prosze o odpowiedz wszystko ma byc ładnie rozpisane

2

Odpowiedzi

2009-12-16T20:37:11+01:00
Zad 1
100%+12%=112%
120zł to 12%
100% to 120zł : 12% = 1000zł

zad 2

25 * 20% = 25 * 1/5 = 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:36:47+01:00
1.
12% odsetek to 120
12% to 120
100% to x
100*120/12=1000
Należy dokonać wpłaty 1000 zł
2.
25 to 100%
x to 20%
20*25/100=5
W siatkówkę gra 5 osób
1 5 1