50 % uczniów pewnej klasy nie wie , że 50 % to pół , 50 % tej połowy klasy nie wie nawet , że 100% to jeden , a 50 % z nich , czyli 4 uczniów, nawet nie słyszało słowa ,,procent,,. Ilu uczniów liczy ta klasa ?

Odpowiedz do zadania 32 uczniów proszę o pełne rozwiązanie. Z góry dzięki ;d

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:41:49+01:00
50% nie wie ze 50 to pol.
50% z tej polowy (czyli 25% klasy) nie wie ze 100% to 1
50% z nich (czyli 12,5% czyli 4) nie slyszalo slowa procfent.

12,5% = 4
25%=8
50%=16
100%=32
2009-12-16T20:41:27+01:00
1/2*1/2*1/2=1/8x
1/8x=4
32 uczniow jest w tej klasie
2009-12-16T20:42:45+01:00
50% * 50% = 1/4

1/4 * 50% + 1/4 * 1/2 = 1/8

4: 1/8 = 4 * 8/1 = 32