Odpowiedzi

2009-12-16T20:48:44+01:00
B+k=35 >>>> b=35-k
2b+4k=94

2(35-k)+4k=94
70-2k+4k=94
2k=24
k=12 >>>> b=35-12; b=23
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:52:24+01:00
X - ilość bażantów
y - ilość królików

Z treści zadania mamy układ równań:
x+y=35
2x+4y=94.

Pierwsze równanie mnożymy stronami przez 2 i odejmujemy od drugiego. Otrzymujemy 2y=24, czyli y=12 i z pierwszego równania x=23.
Zatem bażantów jest 23, a królików 12.
1 5 1
2009-12-16T21:04:08+01:00
X - króliki
y - bażanty

x*4 + y*2 = 94
x + y = 35

y=35-x
4x+2*(35-x)=94

y=35-x
4x+70-2x=94

y=35-x
2x=24

x=12
y=35-12

x=12
y=23