Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m3(sześciennych) wody zimnej i 7m3 wody ciepłej.Zapłacili za to 54 zł.W kwietniu za zużycie 7 m3 wody zimnej i 6 m3 wody ciepłej zapłacili 50 zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1 m3 wody zimnej, a ile ciepłej? (zadanie z działu układy równań zadania tekstowe)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T20:54:19+01:00
Z-woda zimna
c-woda ciepła

6z+7c=54
7z+6c=50
z=(50-6c)/7
(300-36c)/7 + 7c = 54 /7
300-36c +49c = 378
13c=78
c=6
6z+42=54
z=2
1 5 1
2009-12-16T20:57:39+01:00
Z- cena za 1m3 wody zimnej
c- ------\\------- wody ciepłej

Rownanie:
6z+7c=54
7z+6c=50

takie jest chyba równanie ale nie jestem pewna
1 5 1