MATEMATYKA 2001 ! SZKOŁA PODSTAWOWA KLASA 6.
Zadanie 1. Oblicz obętość granastosłupa o kwadratowej podstawie i wysokości 2,4 dm , w którym
a) obwód podstawy jest równy wysokości bryły
b) przekątna podstawy ma długość 4dm.
c) suma długości wszystkich krawiędzi wynosi 19,2 dm

PROSZE Z OBLICZENIAMI I BEZ POTĘG !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:24:51+01:00
Zadanie 1. Oblicz obętość granastosłupa o kwadratowej podstawie i wysokości 2,4 dm , w którym
a) obwód podstawy jest równy wysokości bryły
4*a=2,4 dm
a=2,4:4
a=0,6 dm
V=Pp*h
h=2,4
Pp=a*a
Pp=0,6*0,6=0,36 dm²
V=0,36*2,4
V=0,864 dm³
b) przekątna podstawy ma długość 4dm.
h=2,4 dm
Pp=4*4/2
Pp=16/2
Pp=8 dm²
V=8*2,4
V=19,2 dm³
c) suma długości wszystkich krawiędzi wynosi 19,2 dm
mamy 4 boczne i 8 podstawy
8x+4*2,4=19,2
8x+9,6=19,2
8x=19,2-9,6
8x=9,6
x=9,6:8
x=1,2 dm
Pp=1,2*1,2
Pp=1,44 dm²
V=1,44*2,4
V=3,456 dm³

2009-12-16T21:33:31+01:00
A) x- dł boku podstawy
4x=2,4
x=0,6dm
V= 0,6*0,6* 2,4=0,864
b)a-dł boku podstawy
a kwadrat+ a kwadrat=4 kwadrat
2a kwadrat=16
a kwadrat=8
a=2 pierwiastki z 2
V= 2 pierwiastki z 2* 2 pier. z 2* 2,4=19,2
c)
y- dł boku podstawy
8y+ 4*2,4=19,2
8y=9,6
y=1,2
V=1,2*1,2*2,4=3,456