PROSZE O POMOC W ZROBIENIU TEGO ZADANKA :p
Dwa trawniki w ogrodzie panstwa Kowalskich maja kształty dwóch figur podobnych .Wieksza z tych figur jest podobra do mniejszej w skali k=2. Aby zasiać trawe na mniejszym z trawników potrzena 1,5kg nasion. Ile kg nasion nalezy kupic na trawnik o wiekszej powierzchni?

2

Odpowiedzi

2009-12-16T21:03:31+01:00
Skala wynosi 2 wiec drugi trawnik jest 4 razy większy pod wzhledem powierzchni niż pierwszy a wiec 4*1,5=6 kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:03:13+01:00
A-pierwszy trawnik
b-drugi trawnik
a/b=k
k=2
b=1,5 kg
a=kb
a=2×1,5 kg=3 kg