Odpowiedzi

2009-12-16T21:06:49+01:00
X - I liczba
3x - II liczba
3x + 2 - III liczba
x + 3x + 3x +2 = 30
7x = 30 - 2 = 28
x = 28 : 7
x = 4
Odp.
I liczba - 4
II liczba - 12
III liczba - 14
2009-12-16T21:10:26+01:00
Dane:
x = ?
y = 3x
z = 3x + 2

Rozwiązanie

x+3x+3x+2=30
7x = 28 /:7
x = 4

x = 4
y = 12
z = 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:10:56+01:00
X- pierwsza liczba
3x- druga liczba
(3x+2)- trzecia liczba
x+3x+3x+2=30
7x=28
x=4
3*4=12
3*4+2=14