Odpowiedzi

2009-12-16T21:37:53+01:00
C2H4 + Br2 --> C2H4Br2 dibromoetan
C2H4 +HBr --> C2H5Br bromoetan

Jeśli chcesz zeby Ci wytlumaczyc pisz na priv :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:38:10+01:00
Eten to alken, czyli związek posiadający podwójne wiązanie w swojej cząsteczce. przyłączajac do etenu HBr lub Br2 rozrywamy te wiązanie i tworzy się alkan, zwiazek z jednym wiązaniem.

np.
CH2=CH2 + Br2 -> CH2Br-CH2Br dibromoetan

CH2=CH2 + HBr -> CH3-CH2Br bromoetan