Diagramy przedst. rozklad zyskow, ktore przyniosla sprzedaz odziezy damskiej i meskiej uszytej przez zaklad krawiecki w ciagu roku. Na spodniach firma zarobila 40 tys. zł, a na plaszczach 120 tys. zł. Jaki byl laczny zysk firmy ?

x-zysk z odziezy damskiej
y-zysk z odziezy meskiej

Prosze za pomoca ukladu rownan !
Odp. 320 000 zł.

Nie wiem jak to obliczyc, podaje odp.
Pilne bardzo !! :)

w zalaczniku diagramy-trzeba po zapisaniu na dysku zmienic rozszerzenie na .doc ;) jbc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:31:24+01:00
Spodnie: 40 000
płaszcze: 120 000

x męska odzież
y damska odzież

0,2x+0,1y=40 000 I * -4
0,3x+0,4y=120 000

-0,8x-0,4y=-160 000
0,3x+0,4y=120 000
___________________
-0,5x=-40 000
x= 80 000

0,2x+0,1y=40 000
x=80 000

0,1y=240 000
x=80 000

y=240 000
x=80 000

240 000 + 80 000 = 320 000
1 5 1
2009-12-16T21:45:08+01:00


0,2x+0,1y=40tys |x(mnozenie) (-4)
0,3x+0,4y=120tys

-0,8x-0,4y=160tys
0,3x+0,4y=120tys
_________________________
-0,5x=-40tys
x=80tys( inaczej 80000)

0,2(razy-mnozenie)80 000(razy-mnozenie)0,1y=40
x=80tys
16tys(16000) + 0,1=40
0,1y=24tys(24000)

y=240000
x=80000


240 000+80 000=32 0000zł ;)

mam nadzieje ze pomogłam.. ja to w taki sposób zróbiłam i dostałam +bdb ;)
1 5 1