Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:17:20+01:00
Chodzi o to że miastem rządzi ważniejsza władza niż burmistrz danego miasta. Rządzi nim burmistrz powiatu
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T21:20:02+01:00
Nazwy gmin pochodzą od nazw ich siedzib. Istnieją dwa rodzaje powiatów: powiaty ziemskie oraz miasta na prawach powiatu . Miasta na prawach powiatu są jednocześnie gminami w tych przypadkach granice powiatu ściśle odpowiadają granicy jednej gminy.Powiat jako jednostka zasadniczego podziału terytorialnego obejmuje całe obszary graniczących ze sobą gmin albo cały obszar miasta na prawach powiatu.