Odpowiedzi

2009-12-16T21:25:46+01:00
1.10g
po 8 dniach
5g
po kolejnych 8 dniach(razem 16)
2,5
po kolejnych 8 (razem 24)
1,25g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:28:19+01:00
10g------------>5g------------> 2,5g----------------> 1,25g

Kolejne kreski oznaczają upływ 8 dni.

Odp. Po 24 dniach zostanie 1,25g początkowej masy próbki.
2009-12-16T21:43:42+01:00
Okres póltrwania promeniotwórczego oznacza ilość dni w której rozpadnie sie połowa substancji dlatego:
na początku-> 10g
8ni-> 5g
16 dni-> 2.5g
24 deni-> 1.25g

tak więc odpowiedż brzmi 1.25 g