Potrzebuje wzory z tematu o kole z 2gim. i co to jest [np. P to pole ale nie wiem co to te r,l i d] i że np. połowa tego to to [chyba d =2r]
więc tak wzory i co to jest:
r
l
d
i jak ktoś pamięta to inne z tego tematu chyba obwód koła... ale nie pamiętam dokładnie.

3

Odpowiedzi

2009-12-16T21:24:02+01:00
P=πr²
gdzie r to promień koła
Obwód l=2πr
wiec l to inaczej obwód koła
d to średnica koła czyli najdłuższa cieciwa i d=2r (czyli dwa promienie)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:25:30+01:00
Jestem 1gim
r- promień = 1/2 d
d- średnica
l- łuk l= α*r .........α to kąt środkowy
obwód- 2r*π
pole- π*r²
1 5 1
2009-12-16T21:30:44+01:00
D- to jest średnica
r - promień
l - długośc okręgu
Gdy jest dany promień to jest l= 2πr
Gdzy jest dana średnica to jest l=πd
Pole koła P=πr²
Pierścien kołowy- P= π (r₁²-r₂²)
Pole wycinka koła l /360 *πr²
Długość łuku l /360 * 2πr
Chyba dobrze ; )
1 5 1