Dwa punktowe ładunki elektryczne przyciągają sie siełao wartości 3N.

a)Jaka będzie wartość siły przyciągania, gdy jeden ładunek wzrośnie dwukrotnie, a drugi trzykrotnie?

b)jak zmieni sie wartosc tej siły, jezeli odległość miedzy ładunkami wzrośnie dwukrotnie?

dodam że kozystamy tutaj z prawa Coulomba. Prosze Na Dziś

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:48:52+01:00
Prawo Coulomba:

F = k*q₁q₂/r²

a)

q₁ = 2q₁
q₂ = 3q₂

Siła wzrośnie 6-krotnie

b)

Siła jest odwrotnie proporcjonalna do odległości
Jeżeli r = 2r to r²=4r²
Zatem siła zmaleje 4-krotnie

2009-12-16T23:51:22+01:00
A)
Siła jest wprost proporcjonalna do iloczynu wartości ładunków

siła wzrośnie sześciokrotnie

b)
Siła jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości pomiędzy ładunkami

siła zmaleje czterokrotnie