Na kolku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu ,,matematyczne bombki'' na swiateczna choinke. Ola wykonala bombke w ksztalcie szescianu o krawedzi 3 cm. Ile centymetrow kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomin powierzchnie zakladek, potrzebnych do sklejania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:30:30+01:00
P = a²
P = 3cm * 3cm
P = 9 cm²
6 * 9cm² = 54 cm²
2009-12-16T21:31:43+01:00
3*3=9
9*6=54
pole papieru potrzebnego do oklejenia bombki wynosi 54 cm2