1.Jeden z grzybów, którego zarodniki powstają na końcach strzępek (nie pędzlak).
2.Szybkiemu rozwojowi pleśni sprzyjają ( nie wilgotność i nie temperatura).
3.Ciało porostów jest zbudowane z (2 rzeczy+funkcje).
4.Pleśniak jest saprobiontem czy pasożytem???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:48:47+01:00
1. Z tego co pamiętam- KROPIDLAK
2.------------
3. Strzępki grzybni(odpowiedzialne za pobieranie wody) + Glony(odpowiedzialne za proces fotosyntezy)
4.Pasożytem- psuje żywność
4 5 4
2009-12-16T21:57:48+01:00
1. Nie pamiętam, wybacz ;)

2. - lokalizacja, np. bliski kontakt ze zbiornikami wodnymi, lub lasami.
- nagromadzenie w powietrzu dużej ilości zarodników grzybów pleśniowych

3.Tutaj możemy wyróznić dwie warstwy: dolną i górną.
Dolna posiada specjalne chwytniki które przytwierdzają porost do danego podłoża. Posiadają także mechanizm pobierania wody oraz soli mineralnych.

Górna innaczej strzępki jest warstwą ochronną i tworzy szkielet porostu

4.Saprobiont
1 5 1