Pociąg składał się z lokomotywy ważącej 120t i pięciu wagonów, z których dwa były puste, a na pozostałe załadowano po jednym spychaczu. Pociąg ważył 340t. Gdy dołączono do niego jeszcze dwa wagony za spychaczami i odczepiono jeden pusty wagon, pociąg ważył 440t. Ile waży pusty wagon a ile spychacz??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T07:49:05+01:00
X- masa wagonu
y- masa spychacza

120+5x+3y=340
340+2x+2y-x=440

5x+3y=340-120
x+2y=440-340

5x+3y=220
x+2y=100 /*(-5)

5x+3y=220
-5x-10y=-500
--------------------dodaj
-7y=-280
y=40


x+2y=100
x+2*40=100
x=100-80
x=20

Pusty wagon ważył 20 ton, a spychacz 40 ton
65 4 65
2009-12-17T07:55:04+01:00
X= wagon pusty
y=wagon ze spychaczem

120+ 2x + 3y = 340
120+ x + 5y = 440

2x + 3y = 220
x + 5y = 320 _ *-2 (pomnożyć razy -2)

2x + 3y = 220
-2x - 10y = -640
7y = 420 _ :7 (podzielić przez 7)

y = 60
x + 300 = 320

y = 60
x= 20

To jest rozwiązywanie równań metodą przeciwnych współczynników.
108 1 108