Odpowiedzi

2009-12-17T00:16:42+01:00
Nie jestem pewny czy linki, ktore podam beda odpowiednie to tego zadania ale warto spróbowac ;] pozdrawiam

http://matematyka.pisz.pl/strona/69.html

http://pl.wikibooks.org/wiki/Matematyka_dla_liceum/Funkcja_kwadratowa/Postać_iloczynowa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T00:23:12+01:00
Najprościej mówiąc funkcja w postaci ogólnej wygląda

y=ax²+bx+c

z takiej postaci możemy policzyć miejsca zerowe czyli x1 i x2. Aby to zrobić liczymy Δ (wyróżnik trójmianu kwadratowego) ze wzoru

Δ=b² - 4ac

wzory na miejsca zerowe to

x1=-b - √Δ/2a
oraz
x2=-b + √Δ/2a

Gdy już wyliczysz x1 i x2 to podstawiasz je do wzoru na postać iloczynową czyli

f(x)=a(x-x1)(x-x2)