Odpowiedzi

2009-12-16T22:01:19+01:00
B) 1 7/12+1 5/6-1/2*3/2=1 7/12+1 5/6 -3/4=1 7/12+1 10/12-9/12=2 8/12=2 2/3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:03:38+01:00
A) 2⅔ - 5¼ + 0,75 = 2⁸/₁₂ - 5³/₁₂ + ⁹/₁₂=(-1¹⁰/₁₂)=(-1⁵/₆)
b) 1 ⁷/₁₂ + 1 ⁵/₆ - ½ : ⅔ = ¹⁹/₁₂+¹¹/₆-½*³/₂=⁴¹/₁₂-³/₄=³²/₁₂=2²/₃
c) -3,625 - 7³/₄ + 3½ : (-1 ⅓) = -3⁵/₈-7⁶/₈+⁷/₂*(-¾)=-¹⁵/₈-⁶²/₈-²¹/₈=-⁹⁸/₈=-12¼
d) (-2 ²/₃) : (-1 ⅕) - (5 ¹/₁₈ - 6 ¹/₉) =( -⁸/₃*-⁵/₆)-⁹¹/₁₈+⁵⁵/₉=⁴⁰/₁₈-⁹¹/₁₈+¹¹⁰/₁₈=⁵⁹/₁₈=3⁵/₁₈

chyba dobrze :)