Odpowiedzi

2009-12-16T21:53:10+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/64662-65-allelopatia

http://www.ogrody-krzekowo.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=383:wzajemne-oddziaywanie-rolin-alleopatia&catid=29:porady

http://www.ksiegarnia.meble.pl/przemysl_drzewny/art787.html

Sądzę, że duuużo informacji na ten temat jest ; )
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T22:01:10+01:00
Ten termin odnosi się przede wszystkim do substancji chemicznych wydzielanych do podłoża, które hamują wzrost innych organizmów w bezpośrednim otoczeniu (głównie roślin i bakterii) - może pobudzać i hamować kiełkowanie, a także wzrost i rozwój innych gatunków roślinnych żyjących w ich towarzystwie, lub zajmujących bezpośrednio po nich to samo miejsce.
Jest to rodzaj antagonistycznego oddziaływania na siebie populacji, polegający na tym, że populacja A wytwarza substancję szkodliwa dla konkurencyjnej populacji B.
Termin ten wprowadził do literatury naukowej niemiecki badacz Molisch w 1937 roku, a pochodzi od dwóch greckich słów, które oznaczają szkody wzajemne.
Liczne badania przeprowadzone w latach trzydziestych ubiegłego wieku i później, wykazały, że poszczególne gatunki, rosnące w sąsiedztwie, mogą wywierać działanie stymulujące, bądź hamujące, na rośliny innego gatunku lub na bakterie i grzyby.