Odpowiedzi

2009-09-12T11:20:00+02:00
A) liczba protonów : 14
liczba elektronów: 14
liczba neutronów: 16

b) protony: 82
elektrony: 82
neutrony: 204-82=122

c) protony:29
elektrony: 29
neutrony: 52
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T11:20:42+02:00
A) elektronów: 14
nukleonów: 30
protonów: 14
neutronów: 16

b) elektronów: 82
nukleonów: 204
protonów: 82
neutronów: 122

c) elektronów: 29
nukleonów: 81
protonów: 29
neutronów: 52
2009-09-12T11:35:02+02:00
Liczba znajdująca się na górze, to liczba masowa, oznaczana jako A. Jej wartość przypisuje się ilośći protonów i neutronów w jądrze. (protony+neutrony = nukleony)

Liczba, która znajduje się na dole, to liczba atomowa (Z). Oznacza ona ilość protonów w jądrze. W związku z tym, że liczba elektronów jest taka sama jak protonów, liczba atomowa pozwala to też ustalić. (pamietaj, że elektrony nie znajdują się w jadrze atomu, lecz poza jego obszarem!!!)

a) 30 SI
14
elektrony: 14, protony:14, neutrony (A-Z) 16, nukleony :30

b) 204 Pb
82
e: 82, p: 82, n:122, nukleony:204

c) 81 Cu
29
e:29, p:29, n: 52, nukleony: 81


Pozdrawiam,
matteushq;)