Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, ktorego srednie zuzycie paliwa wynoci 6,5 litra na 100 km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zl. Odleglosc z Ciechanowa do Poznania wynosi 300 km. Oblicz, ile zaplaca za benzyne panstwo Kowalscy. Zapisz wszystkie obliczenia. BARDZO PILNE NA TERAZ !!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T21:55:35+01:00
6,5 l na 100 km, czyli
na 300 km 3 * 6,5=19,5 litra benzyny potrzebuja na przejechanie transy
1l kosztuje 4,8, więc
19,5 * 4,8=93,6 zł zapłacą za benzyne
jakby co to pisz!!!
2009-12-16T21:56:46+01:00
6,5×4,8=31,2 zł= koszt paliwa za przejechanie 100km
a na przejechanie 300km potrzeba 31,2×3=93,6zł
razy 3 bo 300km:100km=3
odp.koszt wynosi 93,6zł