Witam , mam mały problem !

A więc tak , jak obliczyć średnią jeżeli mamy ocenę 4- i wagę 10

Więc doszedłem do wniosku , że trochę to dziwne i proszę was o wytłumaczenie mi tego :)


NP. Matma : 3+ 3+ 2+ 4 2

Oblicz średnią ocen jeżeli

3+ ma wagę 4
3+(2) ma wagę 3
2+ ma wagę 10
4 ma wagę 10
2 ma wagę 2

Oblicz średnią i pokaż jakim wzorem to zastosowałeś:)
Szybciutko;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:01:06+01:00
To się nazywa średnia ważona.
Polega na tym że w liczniku dodajesz oceny każda pomnożona przez swoją wage i dzielisz całość przez sume wag.
np. (3,5*4)+(3,5*3)+(2,5*10)+(4*10)+(2*2) dzielone przez (4+3+10+10+2)
wychodzi 93,5 podzielić na 29 czyli w zaokragleniu 3,22
2009-12-16T22:10:22+01:00
Czyli jak masz 3+ z wagą 4 to tak jakbyś miał cztery 3+
czyli 3+ 3+ 3+ 3+ :)

3+ ma wagę 4 = 3+ 3+ 3+ 3+
3+(2) ma wagę 3 = 3+ 3+ 3+
2+ ma wagę 10 = 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+ 2+
4 ma wagę 10 = 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
2 ma wagę 2 = 2 2
Dodajesz wszystko

Liczysz teraz średnią z tego. Nie wiem jak tam bierzecie te plusy. Umnie sie nie liczą więc by były jako 3 :) Teraz możesz sobie sam policzyć średnią ale nie zapomnij że liczba ocen przez jaką masz podzielić to 4 + 3 + 10 + 10 + 2 =29 :)