Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T11:57:12+02:00
10% r-r jodyny, czyli w 100g r-ru znajduje się 10g jodu, więc

100g r-ru ------ 10g jodu
60g r-ru ------ x
x=6g jodu

60g r-ru - 6 g jodu = 54g alkoholu etylowego

objętośc etanolu: d= m/V, zatem V=m/d
V= 54g / 0,78g/cm^3
V= 69cm^3
Odp. Aby sporządzic żądany roztwór należy użyc 6g jodu i 69cm^3 alkoholu etylowego.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-09-12T13:53:27+02:00
Dane;
MI = ?
V EtOH =?
d-o,78g/cm 3
cp=10%
mr=60 g

cp= ms x 100% / mr
ms = cp x mr/100%
ms= 10% X 60G /100%
MS = 6 g
więc masa alkoholu = 60 g - 6 g- 54 g

d=m/V więc
V= m/d
V= 54 g/0,78 g/cm 3
V=69,23 cm 3 alkoholu
3 3 3