Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:31:40+01:00
- przed wyjściem w góry powinniśmy się zastanowić, czy posiadamy odpowiednie doświadczenie, konieczne jest poddanie ocenie swojego stanu zdrowia i siły,

- plan wycieczki przygotowuje się wcześniej, najlepiej poprzez poczytanie przewodników, map lub skorzystanie z usług informacji turystycznej,

- dłuższa trasa powinna być podejmowana zawsze w grupie, w której jest przynajmniej jedna osoba dobrze znającą trasę,

- przed wyruszeniem w trasę trzeba zostawić wiadomość w miejscu zamieszkania oraz wyborze trasy i przybliżonym czasie powrotu,

- powinno się używać sprzętu narciarskiego, który jest dopasowany do charakteru terenu i stanu śniegu,

- do górskiego wyjazdu ze względu na często zmieniające się warunki atmosferyczne trzeba przygotować odpowiednią odzież oraz wysokie obuwie na profilowanej podeszwie,

- przed wyjazdem konieczne jest zapoznanie się z informacjami na temat stanu zagrożenia lawinowego oraz pokrywy śnieżnej, trzeba również zapoznać się z komunikatem meteorologicznym i śledzić stan pogody na trasie,

- nie można podejmować wycieczki po wielkich opadach śniegu, przy nagłym ociepleniu oraz we mgle,

- szybkość poruszania się musi być dostosowana do możliwości każdego uczestnika,

- na trasie trzeba wystrzegać się stromych stoków oraz nie wchodzić do niebezpiecznych żlebów, którymi mogą zejść lawiny śnieżne,

- w przypadku zabłądzenia powinniśmy próbować dostać się najkrótszą drogą do doliny, ale nie żlebem, tylko grzbietem lub grzędą,

- w razie wypadku wołać o pomoc jakimkolwiek sygnałem akustycznym lub świetlnym – sześć razy na minutę z jednominutową przerwą.



Bardzo ważne jest to, żeby po pierwsze pić. Brak płynów dużo bardziej osłabia organizm niż brak pożywienia. Zawsze należy zabrać ze sobą picie (najlepiej wodę mineralną – butelka na jedną osobę) oraz na wszelki wypadek gorącą herbatę w termosie.

Koniecznie trzeba wziąć na górską wycieczkę czekoladę, która jest najlepszym źródłem energii w awaryjnych momentach. Jeśli planowana jest dłuższa trasa powinniśmy zabrać ze sobą coś pożywnego do jedzenia, gdyż w górach zużywamy dużo więcej energii.



Pakując plecak musimy pamiętać o następujących zasadach:

- najcięższe rzeczy wkładamy na spód plecaka,

- rzeczy, które podczas drogi mogą być przydatne wkładamy najbliżej otwarcia plecaka,

- nie upychamy plecaka – każdą rzecz wkładamy osobno,

- rzeczy, które mogłyby zamoknąć wkładamy dodatkowo do woreczków.



Międzynarodowym systemem wzywania pomocy w górach jest sześć sygnałów dźwiękowych lub świetlnych co 10 sekund po których następuje minuta przerwy.

Odpowiedź składa się z sygnału dźwiękowego lub świetlnego co 20 sekund, czyli 3 sygnały na minutę.

Sygnałem potwierdzającym potrzebę pomocy dla śmigłowca jest sylwetka ustawiona w kształcie litery Y (Yes) – dwie ręce uniesione w górze. Informacją dla śmigłowca, że pomoc jest niepotrzebna jest sylwetka z jedną ręką opuszczoną, a drugą uniesioną ku górze – litera N (No).
1 5 1
2009-12-16T22:32:14+01:00
Poradnik początkującego wędrowca po górach.
najważniejsze w wyprawie w góry jest ekwipunek w którym powinno się znajdować:
buty(pionierki)
ciepła kurtka
telefon(w razie powikłań żeby wezwać pomoc)
gwizdek (pomocny by łatwiej było nas odnaleźć)
pamiętaj żeby zachować wszelką ostrożność trzymaj się grupy nie oddalaj się od niej ,miej przy sobie płyn i pozywienie .
dziekuje za przeczytanie kruykiego ale zawierającego jakże ważne informacje informacje poradnik.
1 3 1